onsdag 29 januari 2014

Brödlåda,brödskrin,brödbox osv!

Kärt barn har många namn? Själv så säger jag nog brödlåda i allafall :)
Och hoppsan d visade sig att jag börjar ha några st ;)

Denna skönhet i orange är från Holland och heter Brabantia. Finns i många olika modeller men jag föll plasdask för denna. Är en liten skärbräda i den :)
Sen har vi då favoriten nummer 1 :) den fina Anita Wangel brödlådan från danska Ira. Denna fick jag av min käre mor i 30års present. Vilken lycka :)
Sen har vi denna lite småroliga brödlåda från Nils Johan :) gul och fin. Köpt på loppis förra sommaren i en by som heter Drängsmark. En jätte trevlig kvinna har loppis dära på somrarna och har mycket fina gamla saker. Loppis i Lundagård heter den.
Sen till sist har vi denna härliga pastellrosa brödlåda som jag köpt via fb av en tjej utanför Skellefteå :) denna märkt Nils Johan. Har en till också i blått som vi har ute i gäststugan.




Måste passa på att även tipsa er om att ica maxi har jätte fina mattor :) pastell heter dom och kostar endast 99 kr. Jag har köpt en till vårat kök!

Köpte mig en blomma här om dagen :) så man kanske kan få lit vårkänslor om än det är på tok för tidigt, haha. Ja när d blir januari februari så brukar jag börja vara less på vintern och vill ha vår och sommar.
Den söta lilla fågeln i blomman kommer från JT'S elservice i stan!

 Köksfläkten som jag klätt med dekorplast :) min Berså skål som jag hittade för en femma! Den oranga burken längst till vänster har arvid sina nappar i :) loppisfyndad burk som jag klätt med dekorplast. Den gula burken är Erik Kold och saltkaret är Laurids Lönborg, båda loppisfynd :)

Och så här ser det ut på köksbänken!
Kaklet har jag själv målat mintgrönt!

Några nya grytlappar som passade bra vid vattenkokaren!

2 kommentarer:

  1. Så fint!
    Jag använder flera av mina brödlådor som "bra att ha saker i-skrin" Kritor/färg i en, sytillbehör i en annan, och smyckestillverkargrejer i en tredje. Bara att ta fram vid behov.

    SvaraRadera
  2. Ojoj så oerhört fin den turkosa brödlådan är. Förresten, varifrån är den rosa vattenkokaren?

    SvaraRadera