torsdag 17 oktober 2013

Nåns skräp är nån annans skatt!

Ja vars ska jag börja? Jag är lite upprörd! Det är år 2013 och 2014 närmar sig. Det ska vara miljötänk och secondhand och loppis har blivit super poppis, men ändå slängs det saker åt höger och vänster :/

Idag var jag på en biltur till en by. Det nalkas grovsophämtning och efter vägen står det travar med möbler och prylar. Vars ska alla dessa fina fräscha saker? Jo på SOPTIPPEN!

Först så såg jag en grön gammal jätte fin retro fotölj! Så jag knackade snällt på och där bodde ett äldre par och jag fick så gärna ta deras gamla fotölj :) ja självklart frågar jag innan jag tar nåt.

Om ni undrar varför det e grytlappar på armstöden så är det för att dom är nötta ;)
 Jag ska ta bort dom och sätta dit nåt finare.

Sen körde jag vidare och ringde på hos en till som sa "ta vad du vill ha" :)
Ja där hitta jag allt möjligt som ett gammalt sängbord, 2 lampor, 1 prylhylla , en blå kockums emaljerad kaffepanna mm.

Så idag har det blivit många fynd för noll kroner!




Detta söta gamla skåp från MICKI fick jag också med mig hem :) tror barnen kommer gilla det! Älskar träleksaker!

Så tänk på d! Inte soptippen, då det finns massor med secondhand butiker som tar emot. Gör som jag, rensa lite då och då. Och när ni fått ihop några påsar/kartonger och vet att ni ska till stan, så ta med det och lämna in.

4 kommentarer:

  1. Där jag bor, finns det en butik på soptippens område, där man kan lämna in grejer som man tycker är för bra för att slänga, men tyvärr så slängs det så klart fina grejer ändå..! : (

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du körde förbi ich var så handlingskraftig att du stannade till och frågade om lov! ^.^ ett hus där jag bor har det stått en hög av ett grönt gamalt 50tals kök (snedslåp osv) har tänkt varje gång hag åkt förbi med bussen att jag borde kliva av och fråga om det är något jag skulle kunna få ta, hade varit perfekt till pysselrummet! Det var ganskauppenbart att det inte var något de var rädda om..men när jag äntligen fick tid att hoppa av upptäckte jag att det var borta :(

    SvaraRadera